13-09-2009

Kanoverhuur Utrecht

Deze zomer zag ik aan de Oude Gracht ineens het bord: Kanoverhuur Utrecht.
Op een zonnige namiddag besloot ik de trap af te gaan en een uurtje te gaan peddelen. Doordat ik de lengte checkte van de peddel die me aangereikt werd zei Bernard, de verhuurder, meteen al: als je vaker komt peddelen krijg je een vaste klantenkaart en krijg je ook een andere peddel mee. Oh, wow, leuk! Ik voelde al meteen dat ik daar deze zomer meer mee wilde.

In een uurtje ben ik de Nieuwegracht en de Oude gracht doorgevaren. Genoot meteen van het andere perspectief op de stad waar ik nu al vanaf 1982 woon. In de rust langs de Nieuwe Gracht zaten mensen aan hun werf buiten een hapje te eten, een drankje te drinken, te kletsen met anderen of hun krantje te lezen.
Onderaan bijna iedere lantaarnpaal een beeldhouwwerkje, vaak met een label. Soms tegenover een blinde muur. Ongelofelijk dat er een tijd was waarop men onder iedere lantaarnpaal een kunstwerkje maakte, zelfs als het nauwelijks door iemand gezien zou worden.
De stad van een andere kant bezien. Prachtig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten