13-09-2009

Van Utrecht naar Muiden dag 1

Voor wat betreft het weer had ik het niet beter kunnen plannen. Er is in de 4 dagen dat ik van Utrecht naar Muiden en terug voer geen spat regen gevallen. In tegendeel het was heerlijk weer!

Het plan was om rond 10:00 uur te vertrekken vanaf Kanoverhuur Utrecht. Maar uiteindelijk was het 12 uur voordat ik in de sluis lag. Donderdagavond had ik nog een set wieltjes gekocht in het filiaal van Bever in Hilversum. Op de terugweg knetterde het onweer langs de trein en ik was blij dat ik mijn regenpak in mijn tas had gestopt.
Bernard heeft me geholpen om uit te proberen hoe de wieltjes nu precies vastgemaakt moeten worden om dienst te kunnen doen bij het overdragen in mijn eentje. Het eerste stuk tot en met Maarssen was bekend. Daarna t/m Breukelen. Ook bekend van mijn tochtjes met Harry, eind jaren '90.


Rond een uur of 5 was ik bij Vreeland. Met mijn tante Bep(ie) had ik afgesproken dat ik het eerste nachtje in Nederhorst den Berg bij haar zou slapen. Dat was nog wel een eindje, dus maar even gebeld dat het zeker wel half 7 zou worden voordat ik er zou zijn. Een allerhartelijkste reactie volgde. Het werd inmiddels toch wel voelbaar dat ik meer dan 20 km in de armen had zitten en ik was blij me de man die vanaf een woonboot begon te zingen: hoe sterk is de eenzame kanoër ....... Big smile!
Toen ik aanlegde in de bocht voor Nederhorst den Berg, tussen een aantal plezierjachtjes kwam Bertus uit Weesp eens even polshoogte nemen. Ik vroeg hem of hij zo vriendelijk wilde zijn om een oogje in het zeil te houden op de kayak, die ik voor de zekerheid toch maar met een staaldraadje aan een wilg bond. "Oh, er gebeurt hier nooit iets, ik kom hier al jaren," was het antwoord. Des te beter. Heerlijk gegeten en geslapen bij mijn tante Beppie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten